نیازمندی علوم پزشکی

راهنمای خرید سر سمپلر

وبلاگ

2 تیر 1400 340 بازدید
نیازمندی علوم پزشکی
راهنمای خرید سر سمپلر

راهنمای خرید سر سمپلر

خرید سر سمپلر یکی از چالش‌های مهم هر آزمایشگاهی است. سر سمپلر یا به عبارت ساده‌تر نوک سمپلر قطعه‌ای پلیمری است که به قسمت انتهایی سمپلر که به آن تیپ هلدر نیز گفته می‌شود متصل می‌گردد و با آن نمونه مایع را می‌کشند و از آن تخلیه می‌کنند. عمدتا سر سمپلرها یک بار مصرف بوده و همواره صرفا جهت توزیع یک نمونه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکته مهم دیگر در رابطه با سر سمپلر این است که سر سمپلر مکمل دستگاه میکروپیپت بوده و در صورت نبود آن امکان اجرای عملیات توزیع نمونه وجود ندارد. سر سمپلرها دارای تنوع رنگی بسیاری هستند از جمله رنگ سفید و کریستالی برای حجم کم نمونه، رنگ زرد آن مخصوص حجم متوسط و رنگ آبی آن مناسب برای حجم زیاد است.

انواع دیگری از سر سمپلر با ویژگی‌هایی مثل استریل و غیر استریل، سر سمپلرهای فیلتردار و بدون فیلتر در بسته بندی‌های مختلف در بازارها موجود هستند.

فروش عمده سر سمپلر

عمدا مسئولان آزمایسگاه‌ها به دنبال خرید سر سمپلر به صورت عمده در بازارهای مختلف هستند. انتخاب نادرست سر سمپلر علاوه بر اینکه باعث آسیب رسیدن به دستگاه می‌شود ممکن است موجب انتقال حجم نادرست و یا انتقال آلودگی‌های مختلف و خطرناک به داخل سمپلر و نمونه گردد. علاوه بر این‌ها در صورت استفاده بیش از حد از نوک سمپلر جهت نمونه‌ههای مختلف می‌تواند موجب آلودگی‌هایی گردد. فروش عمده انواع سر سمپلر مثل کریستالی، فیلتردار، آبی و … در اکثر فروشگاه‌های بزرگ لوازم آزمایشگاهی صورت می‌گیرد.

فروش سر سمپلر آبی فیلتردار

فروش سر سمپلر آبی در فروشگاه‌های مجاز با قیمتی مناسب صورت می‌گیرد. خرید سر سمپلر آبی نیز اکثرا به صورت عمده است. سر سمپلر آبی در دو صورت فیلتر دار و بدون فیلتر جهت مصارف عمومی و خاص تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های سر سمپلر فیلتردار می‌توان به کاهش آلودگی‌ها اشاره نمود. از کاربردهای سر سمپلر آبی فیلتردار می‌توان به استفاده در آزمایشگات پی سی آر، توالی یابی و … اشاره نمود. این محصول ساخته شده از پلی پرولین خاص است. مطمئن بودن از نظر عدم ورود هوا و گازهای مختلف به داخل پیپت، استریل و بسته بندی شده در رک‌های 96 تایی است.

معرفی و خرید سر سمپلر کریستالی

خرید سر سمپلر کریستالی یکی دیگر از چالش‌های آزمایشگاه‌های مختلف است. این محصول نیز انواع مختلف فیلتردار، بدون فیلتر، بلند و کوتاه دارد که در بازارهای مختلف موجود است. سر سمپلر کریستالی از پرولین خاص ساخته شده است. این محصول قابل استفاده در انواع سمپلر است. عمدا به صورت غیر استریل در بازار موجود است.

قیمت سر سمپلر زرد

قیمت سر سمپلر زرد در مقایسه با سایر سر سمپلرها تفاوت چندانی ندارد. این محصول در اکثر فروشگاه‌های لوازم آزمایشگاهی قابل خریداری است. خرید سر سمپلر زرد که قابلیت استریل و یک بار مصرف بودن را نیز دارد یکی از ارکان اصلی آزمایشگاه‌های مختلف است. از این وسیله جهت جا به جایی مقدار معینی مایع یا نمونه استفاده می‌شود. سر سمپلر زرد ماسب جهت استفاده برای حجم‌های 10 تا 100 میکرولیتر است. از این سر سمپلر در آزمایشات خاص و مهمی استفاده می‌شود.

سر سمپلر فیلتردار

فیلترهای موجود در سر سمپلرها از آلوده شدن سمپلر به آئروسل‌ها و مایعات و همچنین آلودگی نمونه جلوگیری می‌کند. در واقع می‌توان چنین عنوان کرد کع این نوع فیلترها ریسک آلودگی را کاهش می‌دهند. سر سمپلر فیلتر دار فضای امنی دارد. فیلترهای موجود در سر سمپلر فضای بیشتری بین نمونه و انتهای سمپلر ایجاد کرده که نگرانی آلوده شدن سمپلر یا نمونه را نسبت به سر سمپلرهای بدون فیلتر رفع می‌کند. سر سمپلر فیلتردار در آزمایشگاه‌ها کاربردهای گسترده‌ای دارد. از همین رو خرید سر سمپلر فیلتردار از واجبات هر آزمایشگاهی است.

نتیجه گیری

خرید سر سمپلر در انواع و سایزهای مختلف از مهم‌ترین چالش‌های هر آزمایشگاهی است. یک سمپلر خوب می‌تواند در صورت استفاده از سر سمپلر نامناسب صحت حجمی نامناسبی را ارائه بدهد. بر همین اساس لازم است که کاربر در زمان خرید علاوه بر توجه به برند سمپلر به برند و اصالت سر سمپلر نیز توجه نماید. سر سمپلر به شکل ساده و فیلتر دار در بازارها وجود دارد که هر دو مورد در آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سایت در واقع سایت نیازمندی‌های علوم پزشکی یکی از معتبرترین فروشگاه‌های لوازم آزمایشگاهی در ایران است که شما می‌توانید از همین سایت هر نوع سر سمپلری که می‌خواهید را تهیه نمایید.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!