نیازمندی علوم پزشکی
نیازمندی علوم پزشکی
علائم کرونای دلتا در کودکان

علائم کرونای دلتا در کودکان

علائم کرونای دلتا در کودکان نسبت به کرونای دلتا در بزرگسالان کمی متفاوت است. بیش از یک سال است که کل جهان با وجود کرونای زندگی می‌کنند. در آغاز همه گیری، نهادهای دولتی و مقامات بهداشتی تلاش کردند تا مردم را در مورد نحوه شناسایی علائم کرونا آگاه کنند. اما با تکامل ویروس، به نظر می‌رسد اطلاعات جدید نشان می‌دهد افراد مبتلا به کرونای دلتا علائم و نشانه‌های بسیاری متفاوتی نسبت به کرونا در اوایل همه گیری دارد. در واقع کرونای دلتا علائم شدیدتری نسبت به کرونای معمولی دارد. متاسفانه کرونای دلتا جان کودکان را نیز به خطر انداخته است و همه روزه کودکان زیادی مبتلا به این نوع ویروس می‌شوند. شایع‌ترین علائم نیز تغییر کرده اند.

علائم کرونا دلتا در کودکان

علائم کرونای دلتا در کودکان، به نظر می‌رسد علائم کرونا دلتا در افراد کم سن و سال با علائم قبلی کرونا دلتا در بزرگسالان متفاوت است. در اینجا به علائمی که باید مراقب آنها باشید اشاره خواهیم کرد.

  • سر درد
  • گلو درد
  • آبریزش بینی
  • تب
  • سرفه مداوم
  • بی حالی کودکان

تفاوت علائم کرونای دلتا در کودکان نسبت به بزرگسالان

تفاوت‌های افراد باعث می‌شود که بدن نیز سیستم‌های ایمنی مختلفی داشته باشد. بدن کودکان نیز نسبت به بدن بزرگسالان تفاوت‌های زیادی دارد که این تفاوت‌ها شامل توانایی و قدرت سیستم ایمنی نیز می‌شود. در واقع این ویروس در بدن هر فرد یا کودکی متفاوت عمل می‌کند و می‌نحوه ایجاد بیماری توسط ویروس درکودکان به دو عامل اصلی بستگی دارد:تواند علائمی کاملا متفاوت داشته باشد.

  1. عوامل ویروسی شامل مواردی مانند سرعت تکثیر ، شیوه های انتقال و … است. عوامل ویروسی با تکامل ویروس تغییر می‌کنند.
  2. عوامل میزبان مختص به فرد است. سن ، جنسیت ، دارو ، رژیم غذایی ، ورزش ، وضعیت سلامت و استرس همگی می‌توانند بر عوامل میزبان تأثیر بگذارند.

حذف‌شده: همواره وقتی که صحبت از ویروس خاص باشد به نشانه‌ها و علائمی که رایج‌تر است اشاره می‌کنیم. اما در رابطه با کرونا دلتا در کودکان باید اطلاعات ریزتری را جمع آوری نمود. توجه داشته باشید که جمع آوری یا تجزیه و تحلیل این نشانه‌ها چندان آسان نیست تا اطمینان حاصل شود که هیچ سوگیری وجود ندارد. با توجه به ضعیف بودن بدن کودکان ممکن است این ویروس در بدن آن‌ها بسیار پر رنگ‌تر عمل کند.

علائم شایع فعلی کرونا دلتا

تب و سرفه همیشه از علائم شایع بیماری کرونا در کودکان بوده‌است و سردرد و گلو درد به طور سنتی در برخی از افراد ظاهر شده است، آبریزش بینی در داده های قبلی به ندرت گزارش شده است. در همین حال، از دست دادن بویایی که در ابتدا بسیار شایع بود ، اکنون رتبه نهم راه یافته است.

امکان دارد دلایل متفاوتی وجود داشته باشد که چرا اکنون شاهد پیشرفت علائم کرونا هستیم. ممکن است به این خاطر باشد که داده‌ها عمدتا از کودکانی که به بیمارستان مراجعه می‌کردند حاصل می‌شدند و بنابراین احتمالاً بیماری آن‌ها وخیم‌تر بوده است. با توجه به میزان بالای واکسیناسیون در گروه‌های سنی بالاتر ، افراد جوان در حال حاضر سهم بیشتری از موارد ابتلا به کرونای دلتا را به خود اختصاص داده اند و علائم خفیف‌تری را تجربه می‌کنند. همچنین می‌تواند به دلیل تکامل ویروس و ویژگی های مختلف نوع دلتا باشد. اما اینکه چرا دقیقاً علائم می‌تواند تغییر کند هنوز نامشخص است.

نتیجه گیری

علائم کرونای دلتا در کودکان کمی متفاوت‌تر از علائم این ویروس در بزرگسالان یا جوانان است.در حالی که هنوز باید اطلاعات بیشتری در مورد کرونا دلتا به دست آوریم، این داده‌های فعلی نیز مهم هستند زیرا به ما نشان می‌دهند که آنچه ما فقط به عنوان یک سرماخوردگی خفیف در نظر می گیریم یا علائمی مثل آبریزش بینی و گلو درد در کودکان می‌تواند علائم کرونا دلتا باشد. .باید به خاطر داشته باشیم که نتایج هنوز به طور کامل تجزیه و تحلیل یا طبقه بندی نشده‌اند. یعنی، عوامل موثر مانند سن ، جنسیت ، سایر بیماری‌ها ، داروها و …، مانند یک کار آزمایی بالینی دقیق، در نظر گرفته نشده اند. راه تشخیص این نوع از کرونا نیز انجام تست pcr است.

 

 

 

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!