نیازمندی علوم پزشکی

راهنمای خرید فالکون

وبلاگ

31 خرداد 1400 218 بازدید
نیازمندی علوم پزشکی
لوله فالکون

راهنمای خرید فالکون

خرید لوله فالکون برای یک آزمایشگاه یک امر ضروری و مهم است. لوله فالکون به صورت مخروطی و دارای انواع فراوانی است از این وسیله برای نگهداری در سانترفیوژ در دور بالا استفاده می‌شود. این لوله‌ها از پروپیلن شفاف ساخته شده‌است. این لوله‌های مخروطی در سایزهای مختلف در بازارها موجود هستند. لوله‌هایی با ظرفیت 15 میلی لیتر و 50 میلی لیتر جهت نگهداری نمونه‌های مختلف و استفاده در دستگاه‌های سانتریفیوژ تا نیروی 6500 طراحی شده است.

درب این نوع لوله بصورت پیچ دار طراحی شده است. این لوله‌ها در برابر اکثر مواد شیمیایی قوی در آزمایشگاه‌ها مقاوم هستند. از این لوله‌ها جهت سهولت نگهداری رک‌های مختلف طراحی شده‌است.

فالکون چیست؟

لوله فالکون یا لوله سانتریفیوژ نمونه‌ای از انواع لوله‌های آزمایشگاهی است. خرید فالکون برای آزمایشگاه‌های باکتری شناسی، انعقاد و سایر روش‌های معمول آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همانطور که در ابتدا عنوان کردیم از لوله فالکون ته مخروطی در آزمایشگاه‌های مختلف برای نگهداری در سانتریفیوژ در دور بالا استفاده می‌گردد. این لوله از جنس پلی پروپیلن نیمه شفاف تولید شده است. جنس بدنه این لوله‌ها مقاوم در برابر الکل‌ها و حلال‌های آلی ملایم هستند. لوله‌های پلی پیلن شفاف طی فرآیند سانتیریفیوژ تا 3000 گرم مقاوم هستند. اگر لوله‌های فالکون شفاف نباشند سرعت سانتریفیوژ شدن آن‌ها باعث می‌شود که 1400 گرم را تحمل کنند. به طور کلی پلی استایرن محلول‌های آبی در پایه‌های خفیف و اسیدهای ضعیف را تحمل می‌کنند؛ اما حلال‌های آلی، هیدروکربن‌های معطر و کلر شده نمی‌توانند اتوکلاو شوند. لوله‌های فالکون انواع مختلفی نظیر فالکون استریل و غیر استریل است.

خرید لوله فالکون استریل

خرید لوله فالکون استریل باید از فروشگاه‌های معتبر و مجاز صورت گیرد. لوله‌های فالکون با استفاده از اشعه‌های گاما استریل شده اند. این لوله‌ها در مقابل اکثر مواد شیمیایی رایج در آزمایشگاه‌ها مقاوم هستند. لوله‌های فالکون استریل دارای در با اندازه‌های برگتر برای اجتناب از آلودگی‌های مختلف است.

خرید لوله فالکون 50

خرید لوله فالکون 50 استریل همواره یکی از مهم‌ترین لوازم مورد نیاز هر آزمایشگاه است. لوله فالکون 50 در رنگ قهوه‌ای و حجم 50 میلی‌لیتر است لوله فالکون دارای کاربردهای گسترده‌ای در آزمایشگاه‌ها است و در سانتریفیوژها با دور بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول در دو حجم 15 و 50 میلی‌لیتر ارائه می‌شود. اندازه این نوع لوله فالکون در ابعاد 115*30 میلی‌متر است. لوله فالکون 50 میلی متر استریل شده با اشعه گاما است.

قیمت لوله سانتریفوژ

قیمت انواع لوله سانتریفیوژ در هر فروشگاهی براساس نرخ مصوب از سمت اتحادیه است. نوعی لوله شیشه‌ای یا پلاستیکی با مقاومت بالا است که با دقت زیادی تولید و طراحی شده است. ظرفیت این لوله‌ها می‌توانند بسیار متفاوت باشند از 50 میلی‌لیتر تا ظرفیت‌های بسیار کم‌تر در آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این نوع لوله بیشتر در آزمایشگاه‌های زیست مولکولی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خرید لوله فالکون آزمایشگاه

خرید لوله فالکون آزمایشگاه که یکی از مهم‌ترین ابزارهای هر آزمایشگاهی است یکی از چالش‌های مهم پیش روی مسئولان آزمایشگاه نیز است. لوله‌های فالکون آزمایشگاه انتهای مخروطی شکلی دارند که یکی از مزایای این لوله محسوب می‌شود.

با توجه به حالت مخروطی این لوله تمامی قطرات مایع موجود در ظرف به راحتی می‌توانند توسط سانتریفیوژ کردن جمع گردند. این لوله‌ها باید در رک‌های مخصوص قرار گیرند. فالکون‌ها دارای درجه بندی مختلفی هستند به همین دلیل به راحتی می‌توان حجم مایع درون آن را تخمین زد. البته جهت اندازه‌گیری دقیق حتما بایستی از وسایل آزمایشگاهی دیگری مانند استوانه مدرج استفاده نمود.

قیمت لوله فالکون 15

قیمت لوله فالکون 15 در فروشگاه‌ها معتبر بر اساس نرخ تصویب شده از سوی نهادهای مرتبط است. این محصول غیر استریل است در واقع تحت تاثیر اشعه گاما قرار نگرفته، لوله فالکون بی رنگ و مخروطی شکل است. این محصول در فروشگاه‌های لوازم پزشکی و آزمایشگاهی مختلف به فروش می‌رسد. همچنین انواع استاندارهای وزارت بهداشت را نیز دارد.

نتیجه‌گیری

می‌توان برندهای مختلفی نظیر pls، jet biofil، qc-lab و … جهت خرید لوله فالکون انتخاب نمود. هر کدام از برندهای نام برده ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارند. از این لوله‌ها در آزمایشگاه‌های مختلف جهت نمونه گیری و کشت سلولی استفاده می‌شود. لوله فالکون آزمایشگاهی در دو نوع استریل و غیر استریل در بازار موجود است. همچنین شما می‌توانید از طریق سایت نیازمندی‌های علوم پزشکی نیز این وسیله مهم آزمایشگاه را تهیه نمایید. در این سایت علاوه بر لوله فالکون محصولات آزمایشگاهی دیگری مانند رک میکروتیوب آزمایشگاهی و بسیاری از موارد دیگر نیز به فروش می‌رسد. زمایشگاهآ

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!