نیازمندی علوم پزشکی
نیازمندی علوم پزشکی
رک آزمایشگاهی

راهنمای خرید رک آزمایشگاهی

خرید رک میکروتیوب آزمایشگاهی که یکی از مهم‌ترین ابزارهای مهم هر آزمایشگاهی است یکی از چالش‌های مهم مسئولان آزمایشگاه است. رک‌های آزمایشگاهی را تحت عنوان قالب پایه‌های لوله آزمایش نیز مورد خطاب قرار می‌دهند. این وسیله یکی از ابزارهای مهم آزمایشگاه جهت نگهداری لوله‌های مختلف است. از این وسیله به منظور نگه داشتن و انتقال لوله‌های آزمایش در طول آزمایش‌ها یا در حین بررسی محیط کشت به کار گرفته می‌شود. این رک‌ها در سایزهای مختلفی در بازار موجود است. این نگهدارندها از نوع سوکتی هستند. برای ساخت این وسیله از چوب، پلاستیک، فلز و چینی استفاده می‌شود. در رک‌های آزمایشگاهی انواع وسیله‌های آزمایشگاهی مثل پیپت‌ها و میله‌ها گذاشته می‌شود.

انواع رک آزمایشگاهی

رک‌های آزمایشگاهی انواع مختلفی دارد که همواره در آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر نوع از رک‌ها مخصوص حمل و نگهداری لوله خاصی است.

  • دندانه دار کلاسیک

خرید رک میکروتیوب آزمایشگاهی داندانه کلاسیک یکی دیگر از نیازهای آزمایشگاه‌های مختلف است. قفسه‌های کلاسیک اغلب از فولاد، چوب و پلاستیک ساخته شده‌اند. این نوع رک به طور کلی دارای هشت، ده و دوازده سوراخ برای نگهداری لوله‌های آزمایش‌ است.

  • قفسه مکعبی بهم پیوسته

این نوع از رک تشکیل شده از رک‌های مکعبی مختلفی است که قابلیت از هم جدا شدن را دارند. هر قفسه می‌تواند یک اندازه لوله آزمایش را در خود جای دهد. در این نوع خرید رک میکروتیوب می‌توان از هر چهار طرف رک براساس نیاز خود استفاده نمود. از این نوع قفسه نه تنها برای نگه داشتن لوله‌های آزمایش استفاده می‌شود، بلکه از آن می‌توان برای نگه داشتن لوله‌های کشت، لوله‌های سانتریفیوژ و میکرو سانتریفیوژ نیز مورد استفاده قرار داد. این رک‌های بهم پیوسته می‌توانند باعث سهولت در انتقال لوله‌های مختلف شوند. خرید رک میکروتیوب همواره یکی از اساسی‌ترین خریدهای هر آزمایشگاهی است.

  • قفسه قابل انعطاف

این نوع قفسه از پلی پروپیلن ساخته شده‌اند و می‌توانند در اتوکلاو قرار بگیرند. این نوع رک شبیه به رک کلاسیک است اما با این تفاوت که می‌توان آن‌ها را جدا کرد تا ذخیره سازی رک‌ها و لوله‌های آزمایش آسان‌تر شود.

  • رک خشک کن برای لوله‌های آزمایش

خرید رک یکروتیوب آزمایشگاهی از نوع مخصوص خشک کردن علاوه بر هدف خشک کردن استفاده‌های دیگری نیر ذخیره صفحات کروماتوگرافی و همچنین خشک کردن لوله‌های آزمایش با قرار دادن آن‌ها در یک موقعیت معکوس در داخل سوراخ استفاده شوند. قرار دادن لوله‌های آزمایش نه تنها به خشک شدن آن‌ها کمک می‌کند، بلکه تجمع آلودگی‌های مختلف را به حداقل می‌رساند.

  • رک دندانه دار شیب دار

از این نوع رک بیشتر برای جوجه کشی از برخی فرهنگ‌های مایع در یک زاویه استفاده می‌شود تا همه لوله‌های آزمایش یکنواخت باشند.

  • دندانه دار یک تکه

رک آزمایشگاهی دندانه دار یک تکه، فقط یک لوله آزمایشگاه یا هر لوله متناسب با فضا طراحی شده است. این نگهدارنده از سیم یا پلی استایرن ساخته شده است.

قیمت جا لوله‌ای آزمایشگاهی

قیمت جا لوله‌ای آزمایشگاهی یا همان رک همواره براساس نرخ مصوب از سوی اتحادیه است. این محصول در فروشگاه‌های معتبر طبق یک نرخ مشخص فروخته می‌شوند. خرید رک میکروتیوب آزمایشگاهی با قیمتی منصفانه همواره یکی از دغدغه‌های مسئولان آزمایشگاه‌ها است. از انواع جا لوله‌ای برای لوله‌های مختلف استفاده می‌گردد.

خرید رک سر سمپلر

خرید رک میکروتیوب آزمایشگاهی سر سمپلر نیز یکی از هزاران نیازهای هر آزمایشگاهی است. نگهدارنده سر سمپلر باعث سهولت در انجام کارها می‌گردد. خرید این محصول حمل و استفاده از آن را برای تکنسین‌ها آسان می‌شود. سر سمپلر در اندازه‌ها و حجم‌های مختلفی وجود دارد. برای اندازه‌های مختلف سر سمپلر نگه‌دارندهای متنوعی وجود دارد.

خرید رک میکروتیوب و رک کرایو تیوب

خرید رک میکروتیوب و رک کرایو تیوب یکی دیگر از واجبات آزمایشگاه‌های مختلف است. رک میکروتیوب وسیله‌ای جهت نگهداری میکروتیوب است. رک میکروتیوب 0.2ML دارای 153 خانه است، رک 0.5ML دارای 72 خانه و رک 1.5ML دارای 72 است. این وسیله دارای درب لولایی است. شرکت تولید کننده این محصول کشور چین و دارای ابعاد خارجی 95 عرض، طول 175 میلی متر و ارتفاع 55 میلی‌متر است. جعبه کرایو که همواره در آزمایشگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهتر است خرید رک میکروتیوب را از فروشگاه‌های معتبر و مجاز سرار کشور تهیه نمایید.

نتیجه گیری

خرید رک میکروتیوب که همواره یکی از مهم‌ترین لوازم مورد نیاز هر آزمایشگاهی است یکی از چالش‌‌های مهم پیش روی هر آزمایشگاهی است. از این وسیله جهت نگهداری و حمل آسان لوله‌های آزمایشگاهی مختلف در آژمایشگاه‌های صنعتی، کاشت سلول و … استفاده می‌شود. این محصول انواع مختلفی دارد که مناسب هر نوع لوله‌ای است لازم به ذکر است بعضی از این رک‌ها چند کابرد دارد و می‌توان چند مدل لوله آزمایشگاهی مختلف را در آن قرار داد. این محصول را می‌توان از سایت نیازمندی‌های علوم پزشکی نیز تهیه نمود. این سایت یکی از سایت‌های معتبر لوازم آزمایشگاهی در ایران است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!