نیازمندی علوم پزشکی

راهنمای خرید میکروتیوب

وبلاگ

25 خرداد 1400 283 بازدید
نیازمندی علوم پزشکی

خرید میکروتیوب یکی از مهم‌ترین چالش‌های آزمایشگاه‌های مختلف است. میکروتیوب یک نوع لوله مصرفی آزمایشگاهی است. این لوله‌ها در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، صنعتی و بیولوژی جهت نگهداری مقدار کمی از نمونه‌های جامد و مایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جنس این لوله از پلاستیک شفاف است. میکروتیوب به دلیل اینکه عمدا در پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد حتما بایستی براساس استانداردهای مختلف تولید گردد. این لوله‌ها تا دمای 121 درجه سانتی گراد قابل اتوکلاو هستند. هر یک از میکروتیو‌ب‌ها را می‌توان چندین بار اتوکلاو نمود و مجددا از آن استفاده کرد. همواره توصیه می‌شود پیش از استفاده از میکروتیوب آن را اتوکلاو نمایید. زیرا پس از باز شدن بسته بندی دیگر نمی‌توان از استریل بودن لوله‌ها اطمینان داشت.

انواع میکروتیوب

با توجه به نیاز خود می‌تواند میکروتیوب‌ها را در سایزها و اندازه‌های مختلف در بازارها پیدا کنید. مسئولان آزمایشگاه‌ها همواره به دنبال خرید میکروتیوب در گنجایش‌ها و انواع میکروتیوب مثل 0.1، 0.2 و 0.5 میلی متر هستند. از میکروتیوب 0.1 و 0.2 بیشتر جهت انجام آزمایش‌های دقیق بر روی DNA و RNA مورد استفاده قرار می‌گیرد. از حجم‎‌های بزرگتر بیشتر برای نگهداری یا استخراج نمونه استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های میکروتیوب‌ها عاری از آنزیم‌های DNASE و RNASE بودن است. گاهی میکروتیوب‌ها را بر اساس رنگ بندی که دارند تقسیم بندی می‌کنند. میکروتیوب‌ها شفاف هستند ولی در برخی از موارد خاص که نمونه به نور حساس است مانند بیلیروبین، ویتامین A و B6 می‌توان از میکروتیوب‌های رنگی استفاده نمود. ترتیب رنگ بندی میکروتیوب‌های رنگی به شرح آبی، بنفش، زرد، قهوه‌ای، قرمز است.

با توجه به نوع نمونه‌ای که دارید می‌توانید از دو دسته میکروتیوب استریل شده و غیر استریل استفاده نمایید. اگر نمونه حساسی را استخراج کرده‌اید حتما باید از میکروتیوب استریل شده استفاده نمایید. میکروتیوب‌ها به شکل استوانه و انتهای مخروطی است. توجه کنید که هر چه حجم میکروتیوب‌ها بیشتر شود انتهای آن محدب‌تر می‌گردد. درب این لوله‌ها به شکلی طراحی شده است که به راحتی باز و بسته می‌شود و در صورت زیاد باز و بسته شدن دچار اصطحکاک و تغییری نمی‌شود.

خرید میکروتیوب ریل تایم، میکروتیوب ریل تایم چیست؟

خرید میکروتیوب ریل تایم یکی دیگر از چالش‌های هر آزمایشگاهی است. این لوله‌ها اغلب در بسته بندی‌های 4 تایی در بازار عرضه می‌شود. انواع میکروتیوب و کارکرد آن با یکدیگر متفاوت است. بیشترین استفاده از این وسیله جهت انجام تست PCR کرونا استفاده می‌شود. میکروتیوب ریل تایم به صورت خشابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. درب این نوع از لوله‌ها می‌تواند محدب یا تخت باشد.

خرید میکروتیوب 1.5

خرید میکروتیوب 1.5 با کیفیت برای آزمایشگاه‌های مختلف یک امر مهم و حیاتی است. جنس این محصول عمدتا از پلی پروپیلن است. درب میکروتیوب 1.5 از جنس پلی اتیلن هم به صورت متصل و هم به صورت جدا از بدنه است. این وسیله به دلیل پرکاربرد بودن در پزشکی بر اساس استانداردهای مهم پزشکی ساخته شده است. لوله 1.5 سانتریفیوژ درب فشاری تا حجم 1.5 سی سی را پشتیبانی می‌کند.

قیمت و کاربرد میکروتیوب 2

میگروتیوب 0.2 میلی لیتری دارای دیواره‌های نازک و شفافی است. از این وسیله جهت نگهداری از حجم مشخصی نمونه استفاده می‌گردد. اغلب جهت انجام آژمایش‌هایی مانند استخراج نمونه و یا نگه داری مقادیر خاصی از نمونه‌های بیولوژیک میکروتیوب 2 میلی لیتری کاربرد زیادی دارد. لازم به ذکر است جهت جلوگیری از باز شدن درب میکروتیوب‌ها، قفل ایمنی بر روی درب آن‌ها تعبیه شده است که مانع خروج نمونه در زمان سانتریفیوژ کردن و یا سقوط از میزکار می‌شود.

قیمت میکروتیوب 0.5 در بازار

قیمت میکروتیوب 0.5 در بازار براساس نرخ مصوب از سویه اتحادیه است. این محصول شفاف و تا حجم 0.5 میلی لیتر را پشتیبانی می‌کند. میکروتیوب‌ها به طور کلی شامل دو نوع استریل و مندرج می‌شوند. از ویژگی‌های مهم این محصول می‌توان به طراحی ویژه آن برای عدم نفوذ هوا و نشتی محتویات اشاره نمود. این محصول از کریستال‌های شفاف پلی پرولین ساخته شده‌اند. از میکروتیوب 0.5 می‌توان تا 20000 سانتریفیوژ مورد استفاده قرار داد.

نتیجه‌گیری

رایج‌ترین نوع طبقه بندی و خرید میکروتیوب‌ها، براساس حجم آن‌ها است. میکروتیوب‌های 0.1 و0.2 میلی‌لیتری دارای دیواره‌های نازک و شفافی جهت نگهداری از حجم کمی از نمونه است. این لوله‌ها معمولا در دو نوع استریل و غیر استریل در دسترس هستند. آن دسته از نمونه‌هایی که حساسیت بالایی دارند برای دوری از هرگونه آلودگی از میکروتیوب استریل شده استفاده می‌شود. یکی دیگر انواع دسته بندی میکروتیوب‌ها، طبقه بندی بر اساس رنگ آن‌ها است. از نظر ظاهر و اندازه، این لوله‌ها دارای شکل استاندارد هستند و کلیه میکروتیوب‌ها از جنس پلی پروپیلن شفاف‌اند، در مواردی که ترکیب حساس به نور باشد، نیاز به میکروتیوب رنگی وجود دارد. میکروتیوب‌ها در رنگ آبی، زرد، بنفش، سبز و قهوه‌ای تیره تولید می‌شود. می‌توانید از طریق سایت نیازمندی‌های علوم پزشکی اقدام به خرید و تهیه این محصول نمایید.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!