نیازمندی علوم پزشکی

راهنمای خرید فیلتر سر سرنگ

وبلاگ

22 خرداد 1400 596 بازدید
نیازمندی علوم پزشکی
راهنمای خرید فیلتر سر سرنگ

راهنمای خرید فیلتر سر سرنگ

راهنمای خرید فیلتر سر سرنگ

خرید فیلتر سر سرنگی یکی از چالش‌های مهم مسئولان هر آزمایشگاهی است. برخی این نوع فیلتر را با عنوان فیلتر چرخی نیز می‌شناسند. این فیلترها یک بار مصرف هستند. این تیپ از یک سو به سر یک سرنگ وصل می‌شود و از سوی دیگر به مخزنی که محلول پس از فیلتراسیون در آن قرار بگیرد. از فیلتر سر سرنگی بیشتر در خصوص فیلتراسیون مایعات به‌خصوص مایعات بیلوژیک که با روش‌های دیگر قابلیت استریل شدن را ندارند استفاده می‌شود. فیلتراسیون با استفاده از فیلتر سر سرنگی برای جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه‌ها بسیار مهم است.

این نوع فیلترها در آزمایشگاه‌ها برای فیلتر کردن سریع و کارآمد، تصفیه مواد و استریل کردن محلول‌هایی با حجم کم‌تر از 250 میلی‌لیتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. فیلتراسیون با استفاده از این وسیله بسیار راحت است. تنها چیزی که مهم است نحوه قرارگیری فیلتر در بخش سر سرنگ است، زیرا در صورت قرارگیری نامناسب در حین عبور مایع با فشار پیستون سرنگ، از سر سرنگ جدا می‌شود. از همین رو خرید فیلتر سر سرنگی برای آزمایشگاه‌ها بسیار مهم است.

کاربرد فیلتر سر سرنگ

خرید فیلتر سر سرنگی و استفاده از آن باعث می‌شود تا نتایج آزمایش قابل اعتمادتر باشد. برای بهترین عملکرد در تصفیه انتخاب و خرید فیلتر سر سرنگ مناسب ضروری است. این فیلتر در سر سرنگ‌ها جهت تصفیه حجم کمی از مایعات استفاده می‌شود و غالبا در تمام آزمایشگاه‌ها موجود است. این وسیله که به شکل یک چرخ است و به همین دلیل عنوان فیلتر چرخی نیز دارد. فیلترهای سر سرنگی چند ویژگی دارند، عبارت است از متریال به کار رفته در ساخت، قطر غشا، اندازه منافذ و محفظه این موارد همگی در انتخاب فیلتر سر سرنگ اهمیت دارند.

فیلتر سر سرنگی استریل mce

خرید فیلتر سر سرنگی استریل mce یکی دیگر از واجبات هر آزمایشگاهی است. این فیلتر سر سرنگی در دو سایز 0.45 و 0.22 در بازار وجود دارد. هر آزمایشگاهی نیازمند هر دو نوع فیلتر هستند از همین رو تهیه فیلتر سر سرنگی 0.45 و 0.22 برای هر آزمایشگاهی ضروری است.

  1. فیلتر سر سرنگی 0.22

خرید فیلتر سر سرنگی 0.22 میکرومتر یکی از روش‌های فیلتراسیون محلول‌های کم حجم است. به طور کلی این نوع از فیلترها در سایزهای مختلف، اندازه مختلف قطرهای منافذ و جنس‌های متفاوت تولید می‌شوند. قیمت این نوع فیلتر زیاد نیست. فیلترهای سر سرنگی pes مخصوص پروتئین‌ها و محیط کشت طراحی شده است. این فیلتر نوعی طراحی شده است که در صورت خرید فیلتر سر سرنگی بالاترین عملکرد را از آن دریافت خواهید کرد. قطر منافذ قشایی این فیلتر 0.22 میکرون، قطر این فیلتر حدودا میلی‌تر، جنس غشا یی آن پلی استر سولفون است، از ویژگی‌های دیگر این فیلتر می‌توان به مناسب کشت رسانه‌ای بافت‌ها، فیلتر کردن استریل، سرعت فیلتراسیون بالا که از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول است اشاره نمود.

  1. خرید فیلتر سرسرنگی 0.45 میکرون

یکی دیگر از روش‌های فیلتراسیون محلول‌های کم حجم تهیه فیلتر سر سرنگی 0.45 استریل است. این فیلتر نیز مانند فیلتر 0.22 در سایزهای مختلف و منافذ متنوع در بازار موجود است. این فیلتر طراحی خاص و منحصر به‌فردی دارد. فیلترهای سر سرنگی استات سلولز مناسب برای فیلتر کردن محلول‌های آبی است. از ویژگی‌های این فیلتر می‌توان به جریان بالا، ثبات حرارتی و جذب بسیار کم اشاره نمود. قطر منافذ غشایی این محصول 0.45 است. شرکت تولید کننده این محصول در کشور اسپانیا وجود دارد، قطر فیلتر 30 میلی‌متر، جنس غشا استات سلولز و دارای سرعت فیلتراسیون مناسبی است.

فیلتر سر سرنگی استریل ptfe

خرید فیلتر سر سرنگی استریل ptfe که یکی از چندین نوع فیلتر سر سرنگی است که در آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود. این نوع فیلترها به نوع خاصی طراحی شده است علاوه بر طراحی خاص این محصول می‌توان به متریال خاص استفاده شده در تولید این محصول اشاره نمود. اگر تمایل نیاز به تهیه فیلتر سر سرنگی ptfe را دارید حتما به اصالت آن توجه نمایید. این محصول مناسب جداسازی و تصفیه اکثر محلول‌های مایع آزمایشگاهی است. از ویژگی‌های فیلتر سر سرنگی ptfe می‌توان به سازگاری شیمیایی گسترده، استحکام و پایداری شیمیایی قوی، داری هیدروفوبیت قوی اشاره نمود. لازم به ذکر است که در این نوع از فیلتر به طور جداگانه بسته‌بندی استریل شده است و بدون rnase ، بدون dnase و بدون dna است. کاربردهای این نوع فیلتر عبارت است از حلال‌های ارگانیک با فیلتراسیون سفای شیمیایی قوی، فیلتراسیون قوی حلال حلال، فیلتراسیون حلال قلیایی و … است.

فیلتر ممبران سر سرنگی چیست؟

توجه کنید که در زمان خرید فیلتر سر سرنگی ممبران حتما اصالت آن را در نظر بگیرید و در صورت نداشت تاییدیه از سوی وزات بهداشت اقدام به خرید نکنید. در واقع فیلتراسیون یکی از روش‌های ساده جهت خالص سازی حلال‌های آزمایشگاهی است. با استفاده از فیلتر ممبران، آلاینده‌ها به جای اینکه از بین بروند، از نمونه جدا خواهند شد. یکی دیگر از دلایل تهیه فیلتر سر سرنگی این است که از این فیلتر جهت جدا سازی ذرات ناخالص از حلال‌های مورد استفاده در دستگاه‌های hplc به کار گرفته می‌شوند تا از آسیب به این دستگاه‌های حساس جلوگیری شود. هر چه منافذ فیلتر غشایی کوچک‌تر باشد، ذرات بیشتری جدا می‌کند.

خرید فیلتر سر سرنگی

همانطور که بارها عنوان کردیم خرید فیلتر سر سرنگی یکی از اصلی‌ترین ارکان هر آزمایشگاهی است. یکی از پر مصرف‌ترین لوازم مورد استفاده در آزمایشگاه‌های مختلف انواع فیلتر سر سرنگی است. این فیلترها یک بار مصرف هستند از همین رو باید اقدام به تهیه فیلتر سر سرنگی در تعداد زیاد نمود.

قیمت فیلتر سر سرنگی

پیش‌تر گفتیم که فیلتر سر سرنگی یکی از پر مصرف‌ترین لوازم هر آزمایشگاهی است و به همین جهت همواره تعدا زیادی از این محصول تهیه می‌شود. قیمت فیلتر سر سرنگی بسیار مناسب و ارزان است. قیمت این فیلتر در همه فروشگاه‌ها براساس نرخ مصوب به فروش می‌رسد.

نتیجه‌گیری:

توصیه می‌شود جهت خرید فیلتر سر سرنگ حتما از یک نمایندگی یا فروشگاه معتبر خرید نمایید. سایت نیازمندی‌های علوم پزشکی یکی از فروشگاه‌های مجاز و معتبر در سطح کشور است که همواره تمام محصولات از جمله فیلترهای سر سرنگ را از کمپانی‌های اصلی تهیه می‌کند. اگر قصد تهیه فیلتر سر سرنگی را دارید کافیست به سایت نیازمندی‌های علوم پزشکی مراجعه نمایید و کارشناسان خبره این مجموعه شما را در رابطه با انواع فیلتر سر سرنگ راهنمایی نمایند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!