نیازمندی علوم پزشکی
نیازمندی علوم پزشکی
انواع فلاسک کشت سلول

انواع فلاسک کشت سلول و کاربرد آن ها

تهیه انواع فلاسک کشت سلول یکی از مهم‌ترین چالش‌های هر آزمایشگاهی است. فلاسک کشت سلول یکی از اساسی‌ترین لوازم مورد نیاز در آزمایشگاه‌ها محسوب می‌شود که درصورت نبود این وسیله کارها پیش نخواهد رفت. از این ظرف استفاده‌های زیادی می‌شود اما مهم‌ترین کاربرد آن استفاده در کشت و تکثیر سلول‌ها است. در ادامه در رابطه با انوع فلاسک کشت سلول و کاربردهای آن‌ها توضیحات بیشتری خواهیم داد.

ویژگی‌های فلاسک کشت سلول

فلاسک‌های کشت سلول مانند هر ظروف آزمایشگاهی دیگری ویژگی‌های خاصی دارند. این فلاسک آزمایشگاهی در سایز اندازه‌‌های متفاوتی تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • فلاسک‌های کشت سلول به طور معمول و بسته به نوع استفاده از آن‌ها از جنس‌های خاصی تولید می‌شوند. اکثر فلاسک‌های کشت سلول از جنس شیشه بورسیلیکات، پلی استایرن یا کربنات ساخته می‌شوند. کیفیت این ظروف بسیار بالا است و هر کدام از آن‌ها کابردهای متفاوتی دارند.
  • تنوع در سایزبندی و اندازه‌های این محصول بسیار زیاد است. فلاسک‌های کشت سلول و بافت Biologix بسته به مقیاس کشت و نوع کلاه به 5 نوع تقسیم بندی می شوند. این 5 نوع عبارتند از: 12.5 سانتی متر مربع، 25 سنتی متر مربع، 75 سانتی متر مربع، 182 سانتی متر مربع و 300 سانتی متر مربع.
  • سرپوش پلاگین کاملا محیط را از محیط خارج جدا می‌کند.
  • این نوع فلاسک در انواع ساده و فیلتردار، چسبیده و غیر چسبیده موجود هستند.
  • این فلاسک توسط اشعه گاما استریل شده است.
  • طراحی گردن کوتاه، عریض و زاویه دار جهت دسترسی آسان این ظرف را بسیار پرکاربرد ساخته است.
  • انواع فلاسک کشت سلولی کاربردهای فراوانی در آزمایشگاه‌های مختلف دارند.

خرید فلاسک کشت سلولی

خرید فلاسک کشت سلولی یکی از دغدغه‌های مسئولان آزمایشگاه‌ها است. از آن جهت که فلاسک‌های کشت سلول کاربردهای بسیار وسیعی در آزمایشگاه‌ها دارد و مواد مورد استفاده در این  فلاسک‌ها ممکن است سمی، شیمیایی یا چسبنده باشد به همین خاطر متریال مورد استفاده در این ظروف بسیار مهم است. به همین خاطر حتما باید از فروشگاه‌های معتبر که مهر و تاییدیه وزارت بهداشت را دارند تهیه شود زیرا در غیر این صورت ممکن است به دلیل پایین بودن کیفیت ظروف، آزمایش‌ها یا کشت سلول‌های مختلف با مشکل مواجه شوند. پس در زمان خرید انواع فلاسک کشت سلول حتما به فروشگاهی که تصمیم به خرید محصول از آن را دارید توجه کنید و آن را از تمام جهات بررسی نمایید. سایت نیازمندی‌های علوم پزشکی همواره یکی از بهترین سایت‌های فروش محصولات آزمایشگاهی است که شما می‌توانید هر نوع ظروف یا لوازم آزمایشگاهی مورد نیاز خود را از این فروشگاه تهیه نمایید.

نتیجه گیری:

انواع فلاسک کشت سلولی که کاربردهای بسیار زیادی نیز دارد از مهم‌ترین ارکان‌های هر آزمایشگاهی هستند. وجود این وسیله در آزمایشگاه‌ها به خصوص آزمایشگاه‌های کشت سلولی بسیار مهم است. با توجه به اهمیت وجود این ظرف آزمایشگاهی برای انجام آزمایش‌ و کشت سلول قیمت آن نیز بسیار مهم است. قیمت این محصول طبق نرخ تعیین شده از سوی اتحادیه است. پیش‌تر اشاره شد که متریال استفاده شده در این ظروف نیز بسیار مهم است. اگر تصمیم به خرید این محصول دارید می‌توانید از سایت نیازمندی‌های علوم پزشکی نیز تهیه نمایید. تنها کافی است با شماره تماس‌های این مجموعه تماس حاصل نمایید و پس از صحبت و دریافت مشاوره از کارشناسان خبره این مجموعه خرید خود را ثبت نمایید.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!